lördag 10 november 2012

virka en rödluva / Red riding hood cape

Rödluvan är en av lilla M's favoritsagor. Hon gillar den bitska glupska vargen tror jag.

Genom Ravelry hittade jag mönster på en rödluva som jag gillade! Och jag råkade dessutom ha 3 nystan med 100 % mjuk ull i rödaste röd som väntade på mig.




Tyvärr regnar det ute, annars hade lillan säkert kunna dramatisera hela rödluvan här ute i skogen..

Mönstret hittas HÄR. Jag lade till några extra varv längst ner för att få den lite längre! Plus lade till lite extra i luvan så det skulle bli lite mer spetsig bak!
Knappen kommer från min mammas gamla knapp-samling!

6 kommentarer:

  1. Superfin, du är verkligen duktig!! Tyckte att jag kände igen knappen, förresten..... :)// Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman! haha, ja visst är det lite kul med knapparna att man verkligen känner igen dem från barndomen! (vi hade nog inte så mycket leksaker haha)!
      Tack förresten för posten!! :)) KRAMKRAM!

      Radera
  2. Ah, bra att det kommit fram..å det kommer mera! :) Kramelikram!!! // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. aha, det är lite som julafton varje vecka :)

      Radera
  3. Oj, vilken fin! :) Bra virkat! Kram/Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket fina du!!! Väntar med spänning på att se vad du kan trolla fram för mästerverk med "hemmagjord" ull! :) Kramkram!!!

      Radera